Badanie dna oka Radom

• Date 12 stycznia 2021

Opis badania

Każdą wizytę w naszym gabinecie rozpoczynamy od podania kropli do oczu rozszerzających źrenice i umożliwiających zbadanie dna oka. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie ocenić elementy oka bardzo istotne dla procesu widzenia przede wszystkim siatkówkę oka. Badanie to nosi również nazwę oftalmoskopii, fundoskopii czy wziernikowania dna oka. Kierować na badanie nie musi tylko okulista, często takie badanie zlecają też diabetolodzy czy kardiolodzy, aby obserwować postępowanie chorób przez nich prowadzonych. Głównym wskazaniem do wykonania badania dna oka jest zaburzenie widzenia. Pojawienie się linii, osłabienie widzenia w jednym oku, czarne punkty czy błyski światła to bezpośrednie wskazania do wykonania badania. Ponadto badanie to powinno być wykonane u osób z chorobami naczyniowymi, takimi jak nadciśnienie czy cukrzyca co najmniej raz w roku. Choroby mózgu takie jak miażdżyca czy przebyty udar również są wskazaniem do wykonania badania dna oka.

Przygotowanie do wizyty

Krople do oczu które podajemy w trakcie wizyty rozszerzają źrenicę przez kilka godzin. Do wnętrza gałki ocznej zaczyna dostawać się zbyt wiele światła widzenie staje się nieostre. U większości pacjentów zaburzenia widzenia są na tyle silne, że prowadzenie auta staje się niemożliwe. Dlatego prosimy o przyjście do gabinetu z kierowcą, lub innymi środkami komunikacji. Stan ten może utrzymywać się przez 5-6 h, dlatego pracę wymagające dobrej ostrości widzenia nie będą mogły być wykonywane. W dni słoneczne proszę zabrać okulary przeciwsłoneczne, ponieważ może pojawić się nadwrażliwość na ostre światło.

Kolejny ważny aspekt wizyty to makijaż. Cienie do powiek oraz tusz do malowania rzęs rozmazuje się pod wpływem podania kropli okulistycznych. Poza problemem estetycznym może się zdarzyć, że barwniki w trakcie badania zostaną na powierzchni gałki ocznej. Może dojść do reakcji zapalnej lub uczuleniowej. Zalecamy przyjście na wizytę bez makijażu.

Proponujemy pełną diagnostykę chorób oczu, przedniego jak i tylnego odcinka oka. Leczymy choroby przewlekłe m.in.: zespół suchego oka, jaskra, zaćma, zapalenia błony naczyniowej czy choroby ciała szklistego.

Prosimy o zabranie na wizytę wyniki badań z ostatnich 3 mc, ostatnią wadę wzroku jeśli taka występowała, oraz dokumentację dotyczącą chorób przewlekłych.

• Do dyspozycji pacjentów jest dwie obszerne poczekalnie z TV i z klimatyzacją
  • Na wizytę pacjenci wchodzą zawsze punktualnie nie mamy opóźnień i nie uwzględniamy opóźnień większych niż 5 min

Dokładamy wielu starań, aby pacjenci wychodzili z naszego gabinetu zadowoleni. Po każdej wizycie prosimy pacjentów do podzielenia się opinią w Internecie. Dzięki temu mają Państwo dostęp do kilkuset opinii naszych pacjentów, które najlepiej oddają standardy naszej pracy. Jeśli zdecydują się Państwo na wizytę, będziecie zaskoczeni tym jak dokładnie zostaniecie przebadani oraz ile czasu poświęci Wam nasz specjalista. Pośpiech to ostatnie z czym chcemy być kojarzeni, dbamy o naszych pacjentów. Dodatkowo mają Państwo dostęp na wizycie do wszystkich badań diagnostycznych, nie będzie potrzebne realizowanie zleceń w innych placówkach. Już na pierwszej wizycie zostanie postawiona diagnoza.