Leczenie jaskry Radom

• Date 24 stycznia 2018

Jaskra jest chorobą oczu, która początkowo nie powoduje żadnych objawów. Pacjenci, u których wsród krewnych w pierwszym stopniu występuje jaskra, są w większym stopniu narażeni na jej wystąpienie. Podczas przebiegu choroby dochodzi do uszkodzeń komórek nerwowych, znajdujących się w siatkówce oraz nerwie wzrokowym, co w efekcie prowadzi do upośledzenia, a ostatecznie utraty wzroku. Jaskra najczęściej pojawia się u osób, które ukończyły 50 rok życia, a w więszkości przypadków towarzyszy jej wysokie ciśnienie wewnątrz gałki ocznej. Dużo rzadsze są przypadki jaskry wrodzonej i młodzieńczej. Jaskra jest na trzecim miejscu na świecie wśród chorób, które powodują utratę wzroku!

Przyczyny: Najczęstszą postacią jaskry jest tak zwana jaskra pierwotna otwartego kąta, która jest chorobą bez uchwytnej przyczyny, często współistniejącą z krótkowzrocznością. U osób nadwzrocznych znacznie częściej występuje wąskiego kąta, w której może wystąpić tzw. „ostry atak jaskry” związany z bardzo silnym bólem. Istnieje również bardzo duża grupa obejmująca tzw. jaskry wtórne związane z innymi, pierwotnymi chorobami oczu np. zapaleniami, urazami, zaćmą.

Jakie są czynniki ryzyka? Cukrzyca, stres, cienka rogówka czy zaburzenia gospodarki tłuszczowej w organizmie to czynniki które sprzyjają wystąpieniu jaskry. Dodatkowo nadwzroczność oraz krótkowzroczność to przypadki w których również warto częściej kontrolować stan zdrowia naszych oczy, aby w razie potrzeby, w porę rozpocząć leczenie. Palenie tytoniu również może pogarszać przebieg uszkodzenia nerwu wzrokowego.

suche oko radom

Objawy jaskry

Na samym początku choroby nie występują żadne objawy. W późniejszej fazie zaczynają pojawiać się nieduże ubytki w granicach pola widzenia. Dodatkowo drobne elementy mogą nie być tak ostre jak przed wystąpieniem choroby. Nagła zmiana oświetlenia, sprawi duży dyskomfort, oczy będą potrzebowały więcej czasu, żeby uzyskać pełną ostrość widzenia. Częste łzawienie oczu oraz gorsze widzenie w ciemności niż dotychczas, również powinny dać nam do myślenia.

W momencie gdy dojdzie do nagłego ataku jaskry poprzez zamknięcie konta przesączania, sytuacja wygląda inaczej. Ciśnienie w gałce ocznej bardzo szybko wzrośnie, co w konsekwencji doprowadzi do bardzo silnego bólu głowy oraz oka. Rogówka będzie obrzęknięta, akcja serca zwolni, wystąpią nudności, ostrość widzenia gwałtownie obniży się. W takiej sytuacji pomoc okulistyczna jest potrzebna natychmiast.

Pierwszy krok jaki należy wykonać to udać się do specjalisty zdrowia oczu. Okulista sprawdzi przypadek pacjenta i dobierze indywidualnie najskuteczniejsze leczenie. Sprawdzi również ciśnienie wewnątrzgałkowe, pole widzenia, kąt przesączania oraz dno oka. Badanie dna oka wiąże się z zapuszczeniem specjalnych kropel do oczu, po których nie można prowadzić auta oraz obsługiwać maszyn przez 5 do 6 godzin po wizycie. Na taką wizytę warto zabrać ze sobą okulary przeciwsłoneczne, aby zminimalizować dyskomfort związany z nadwrażliwością na światło występującą przy rozszerzonych źrenicach.

Należy pamiętać, że uszkodzenia, które powstały w wyniku jaskry są nieodwracalne. Dlatego należy prowadzić leczenie, które spowolni rozwój choroby i zapewni najwyższy możliwy komfort widzenia. Jeśli pacjent choruje również na cukrzycę, choroby wieńcowe czy nadciśnienie, konieczne jest prawidłowe leczenie, ponieważ te schorzenia przyśpieszają postępowanie jaskry.

Największym atutem tego miejsca jest brak opóźnień, dla doktora bardzo ważne jest, aby pacjenci wchodzili do gabinetu o dokładnie o wyznaczonej godzinie. Jeśli wizyta u lekarza kojarzy się Państwu z długim oczekiwaniem, to u nas czeka Państwa miłe zaskoczenie. Dokładamy wielu starań, aby pacjenci wychodzili z naszego gabinetu zadowoleni. Po każdej wizycie prosimy pacjentów do podzielenia się opinią w Internecie. Dzięki temu mają Państwo dostęp do kilkuset opinii naszych pacjentów, które najlepiej oddają standardy naszej pracy. Jeśli zdecydują się Państwo na wizytę, będziecie zaskoczeni tym jak dokładnie zostaniecie przebadani oraz ile czasu poświęci Wam nasz specjalista. Pośpiech to ostatnie z czym chcemy być kojarzeni, dbamy o naszych pacjentów. Dodatkowo mają Państwo dostęp na wizycie do wszystkich badań diagnostycznych, nie będzie potrzebne realizowanie zleceń w innych placówkach. Już na pierwszej wizycie zostanie postawiona diagnoza.